16.11.08

Dobre sa najest

Ten napad ist este o tretej rano do Harleya nebol najlepsi. Zenske ritky sa v ringu vrteli. Muzske tvare sa tvarili tvrdo a dolezito. Nic sa nezmenilo. Z barmana srsali skusenosti, nestihol som sa ani zvalit na barovy pult a uz nalieval. Nepovedal som mu ani slovo, druhym poharikom sa vsak uz trafil do mojich chuti.

Hned ako som sa zobudil, asi tri poobede, som dostal chut na strasnu zranicu. Nieco hnusne mastne, cholesterolom nadopovane, co mi dostatocne zatazi zaludok aby nemal cast vymyslat sprostosti. Natiahol som sa znovu do handier ledabolo porozhadzovanych po celom byte, nasiel som ich podla cigaretoveho puchu. Smrdiet, byt otrhany, ruky so spinavymi nechtami, vyzor , za ktory by sa nemusel hanbit ziaden bezdomovec, dava zaruku anonymity. Ludia znechutene pokrcia nosom, odvratia pohlad, prehliadaju tieto individua, ktore im naburavaju ideal zivota, ktoremu stale veria. Chodit do roboty, zarabat, splacat, este viac zarabat, este viac splacat. Ti spinavi tento cirkus nezvladli, prestali pre platiacu vasinu existovat.

Tieto filozoficke dristy ma napadli minuly tyzden, ked som videl fajcit jedneho bezdomovca druhemu, celkom verejne. Myslim, ze som si to vsimol jediny. Ostatni nalesteni, vyzehleni a vyvonani jedinci tym smerom ani len nezavadili pohladom.

V mekaci som si nechal nalozit plnu tacku. Ked ma jebne, aspon budem vediet z coho. Nechcel som si hned zahnusit knihu, ktoru som mal pri sebe, tak som tlacil, oblizoval si mastne prsty a zazeral dookola. V celej miestnosti boli ludia taki rovnaki. Jedna vekova uroven, jedna uroven obezity. Rosolovite telicka, hnusne tlste zadky s prvymi naznakmi zenskych oblin. Cecky, ktore nenarastli z mliecnych zliaz ale z prebujnenych zasob podkozneho tuku. Kratke a tucne prstiky sa im sikovne prehrabavali v papierovych vrecuskach s hranolkami. Vytahovali ich, tak ako to robia sliepky s cervikmi a pchali si ich pazravo do ustociek.

Tie tucne individua srsali sebavedomim. Tu boli doma, tu boli medzi svojimi, vo svojom zivle. Tieto scestne myslienky som pripisal este poloopitemu mozgu a radsej sa dal do citania knihy, kym som dopil dvojitu kavu. Vonku ma prekvapil chladny vietor, potlapkal ma ladovou rukou po krizoch. A zaroven som z neho vytriezvel. Lebo deti uz neboli viac sebavedome. Rovno z mekacu sa rozbehli do nablizko zaparkovanych aut. Hlavu sklonenu, pozerali si len na spicky rychlo prepletajucich tenisiek.

Zastavil som sa a poobzeral namiesto nich. Ti dvaja bezdomovci tam boli znovu. Chlastali krabicove vino, drzali sa okolo pliec, opierali sa navzajom o hlavy, vlasy zlepene do chumacov sa im zliali do jednej masy. Ten nizsi mal stale rozopnuty poklopec.

7 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

grga ti yntelektualna humusacka svina dobre to bolo

23 povedal(a)...

Aku knihu si cital?

Anonymný povedal(a)...

Tak toto bolo vazne perfektne..aj na zamyslenie :)

Anonymný povedal(a)...

docent, Grga čítal bestseller "Ako sa stať bezdomovcom" :)

Unknown povedal(a)...

janka skoro si sa trafila .-) toto som cital Gomora

Anonymný povedal(a)...

a aka bola ta veta, co sme si povedali, ze to ma byt dobry nazov clanku?

Unknown povedal(a)...

btw nieco podobne o bezdomovcoch a anonymite najdes v knihe Strasidla od Palahnukia