11.12.06

Nedelna chvilka poetickeho okna

Sedim si tak na hajzliku po rannej kavicke nalacno, takze hovna podo mnou clupotaju ako majova burka a lezerne listujem v reklamnych katalogoch, ktore som ledva vytiahol z preplnenej postovej schranky. Vyberam vianocne darceky rodine a znamym.

Pohlad mi padol na podlahu kde sa povalovalo par zetonov z kasina. V hlave sa mi rozbehol zabudnuty vcerajsi film.

Zacalo sa to neskodne na vianocnych trhoch, kde som sa napchaval Julovou klobaskou bez masa, uz len ten nazov hovori o nulovej chuti, takze som to musel splachovat znacnym mnozstvom tekutin. Nevedeli sme sa zhodnut v akej miere je varene vino pancovane vodou, tak sme ho isli porovnat so surovym do baru. Majster Smrek ma hlboku pravdu:

Viem, vino musis zbozne pit
(ako bozk od svatice)
a nesmies si ho pomylit
so sudom od kapustnice.
Ked to vies, budes dlho zit
a zeny, krasavice
budu si v tebe chlapa ctit,
zvlast ked su lichotnice.

Zastavil som sa cestou domov este v kasine. Troska ruletu zahrat, rad sa pripity divam na sikovne ruky krupierov, ratanie zetonov a nestastne odchody od stolov ludi, ktori prehrali vsetko. Maju krasny zlomeny vyraz. Krupierka bola lichotnica, tucnymi a kratkymi prstikmi stahovala vsetky zetony k sebe, neslo mi.

Mam taky pocit, ze som minul aj vianocny rozpocet. Spokojne som si reklamnymi platkami vytrel rit, mam o starost menej.

7 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Hádam len ma nechceš presvedčiť, že Grga Pitič je schopný obdarovať len tým, čo sa dá kúpiť za peniaze? Skús nehmotné darčeky, je to o to menší nápor na konto, o čo je väčší na mozog. Na konte máš debet, ale predpokladám, že v mozgu nejaký ten kredit ešte máš:-)

Žena od plotny povedal(a)...

nenormalny clanok. Certa, Grga, tento sa mi fakt pacil.

ja mam vymeneny stav, immho - o jedneho cloveka menej, komu mam kupovat a penazi mrte.
Mica.

Anonymný povedal(a)...

kua, mica, napodobne, aj ked trochu inak. u nas vianoce stoja za hovno uz 7 rokov, ja ani nemam chut kupovat niekomu nieco... ani sebe. a frajerke kupujem vselico furt, tak ta ma hadam vianoce stale :). ale - ako to povedat tej zvysnej rodine, ze im na vianoce kaslem?

Anonymný povedal(a)...

Grga, do Vianoc casu dost, takych letakov Ti este do schranky stihne prist aspon tona.-))

Pecosita povedal(a)...

pekne, zacinas setrenim uz aj na hajzelpapieri...:) co usetris za hajzlak, mozes minut na drobnostky pre blizkych, ak teda nejakych mas ;)
...iba kamieeeenok, ci sladkuuu salonku ;)))
kokos, som senti menti ;)

Anonymný povedal(a)...

a zlatej zile nevadili tie letaky, ked uz nechces pustit zilou? :-)

dievčatko s dáždnikom povedal(a)...

grga a ako dlho si tie letaky zmolil v ruke, kym bolo vytieranie rite bezbolestne? ci rad trpis???:o)